Saturday 7 January 2012

nak tau tak..umur kita ikut tahun hijrah

hari ni aku nak cerita pasal tahun kelahiran kita pada tahun Masehi dan tahun hijrah..dan sikit kelebihan bulan kelahiran aku tu (tahun Hijrah la).. teruskan baca..

chopppp! sebenarnya aku pening,keliru..betul ke kalau ikut tahun hijrah, kita sebenarnya tua setahun dari umur kita sekarang...contohnya aku lahir 3 Jun 1983, bersamaan dengan 21 Syaaban 1403..tahun ni aku 29 tahun... tapi kalau ikut tahun hijrah, sekarang 1433 hijrah kan, tolak dengan tahun kelahiran aku 1403 so sekarang aku 30 tahun.(faham tak).....HeHeHe...

ok..sebelum ni aku tak tahu pun aku lahir bila..(tahun Masehi tahu ler)..pening gak nak mencari, yelah mana nak dapatkan kalendar lama2 kan..kan..(aiyooooo)..tapi godek punya godek dengan En.GOOGLE, jeng..jeng..jeng..dapat jugak aku tahu tahun bila aku di lahirkan..Yeayy!!..bermula dari situ aku rajin bebenor search semua lah tahun kelahiran ahli2 keluarga aku...dan yesss!!, tahun kelahiran aku sama dengan si kecik buah hati aku sorg aku ni.... psstttt..aku nak share laman web tu, (nak tak..) tapi kalau korang dah tau, takpe laa..tapi rasa ramai gak yang tak tahu tapi nak tau..WHATEVER! hiksss..

ok..kalau nak tau kita lahir bila KLIK SINI!!!pastu korang gi kat penukaran tarikh dan ikut arahan seterusnya..kat situ ada sekali fadhilat bulan2 islam yang korang dilahirkan..SELAMAT MENCUBA!!

p/s aku dah 30 ke..............banyak kelebihan bulan Syaaban ni.. (bulan2 lain pun banyak gak,macam Rejab dan Ramadhan)

'Bulan yang paling dicintai oleh Rasulullah s.a.w akan berpuasa di dalam bulan Syaaban kemudian meneruskan di dalam bulan Ramadhan'




When life gives you a hundred reasons to cry, Show life that you have a thousand reasons to smile

No comments:

CopyRight © Segala Yang Tercatat di atas adalah Hak Milik diarinadiaa.blogspot.com