Monday 16 January 2012

3rd day school,istimewa untuk Mama!!

3rd day school, malam tu aku saje2 borak dengan si kecik ni..yelah,,walaupun 'playschool' je pun tapi kita as a parents kena amek tau perkembangan anak2 kita dari semua segi..walaupun kita dua2 bekerja.....jangan jadikan tu satu alasan konon kita penat dan tak sempat nak pk semua tu..aihh..No!!No!!sian anak2 kita tu kan..

ok..berbalik pada cerita, 

aku: best tak adam gi school tadi (tanyaku beriya2,nak amik hati si kecik)
adam: best (angguk sambil tangan memunggah2 kereta dia dalam bakul)
aku: adam blaja apa tadi..
adam: mana ada blaja..asyik2 buat circle and main2 je! (kata dia lagi,tanpa memandang ke arah aku) **sebok ngadap kereta dia tu**

yelah..aku pun paham..memang la tak blaja apa lagi..ni kan masih minggu orientasi..**hikss..** sambung borak lagi..

aku: ohh..ok..teacher adam tu suruh buat apa dalam circle (tanyaku seakan budak2 baya2 adam..haha)
adam: alaa..banyakk sgtt (jawab dia lagi sambil menunjukkan gaya dengan mendepa kan tangan luas2)..tiba2 dia terus lari...

dari luar bilik..

adam: mama,tunggu jap!!adam nak cari beg adam..ada 'istimewa' lupa pulak (jeritnya lagi)

aihh..istimewa??? (ngomel aku dalam hati..)

adam: ni ha mama!!! (katanya lagi sambil mengeluarkan sesuatu dalam beg) adam lupa nak bagi istimewa ni kat mama and babah!!...
aku: eh..comelnya..siapa buat.. (kataku teruja..melihat orang yang diperbuat dari manila kad) walaupun lukisan mata tak berapa kemas.. **alaa..apalah sangat untuk budak si kecil ni**
adam: adam la buat untuk mama..ni namanya istimewa.. (kata dia bersungguh2)
aku: istimewa tu apa adam (soalku lagi sambil membelek2 orang kertas tu)
adam: istimewa tu mama and babah la.. (katanya lagi dan sambung main dengan kereta)..

**comelnya......*** terharu sekejap...



hehe..tanya lagi..

aku:adam..kenapa orang kertas ni adam cakap istimewa..
adam:mestilah..ni adam (sambil tunjuk nama yang teacher dia tulis dekat org kertas tu), pastu adam ni istimewa utk mama and babah.....


When life gives you a hundred reasons to cry, Show life that you have a thousand reasons to smile

2 comments:

PCL said...

Salam singgah, bijak..memang bijak ! cute boy.

AQIL said...

hehehe..pandai nye adam...sy org bangi gk

CopyRight © Segala Yang Tercatat di atas adalah Hak Milik diarinadiaa.blogspot.com