Saturday 4 February 2012

Part 1 - Kenangan

Kalaulah waktu dapat diundur,confirm2 aku orang yang pertama la kot yang akan undurkan waktu..tapi nak pilih waktu la..yang mana paling best,,hehe..boleh pulak camtu ek! (pinjam mesin waktu kat doraemon,boleh..**boleh blah**).. rasanya bukan aku sorang yang harapkan macam ni kan..yelah,mesti ada yang nak balik zaman sekolah, tak mo ponteng2  dah,nak blaja sungguh2..ye kan!macam2 yang kita nak ubah,seandainya waktu itu dapat diundur. **serius**

Macam aku, dalam pale otak ni..fuhh!!banyak sangat..**tapi tak larat la nak kongsi semua dengan orang** tak cukup ruang nak taip nanti..yang boleh aku bgtau, aku memang rindukan sangat waktu dulu...waktu yang terlalu beza dengan zaman sekarang!!..budak zaman sekarang agak canggih, ada handphone..terlalu mudah untuk calling2 orang..ada fesbuk,twitter...tapi dulu,,15 tahun yang lalu, (masa tu aku 14 tahun)..nak call orang, terkejar2 gi public phone,tercarik2 duit syiling....hujan panas petir kilat,kalau da kemaruk nak call,redah jugak..mencabar tak..hehe.. tu baru cerita bab phone..bukan takde telefon kat rumah, tapi kalau gayut (cakap lama2 la) takut parents membebel kan..kan..aihhh...

sekarang kalau nak pergi mana, fuhh,paling senang, majoriti semua ada lesen,ada kereta sdri, (walaupun makbapak punya) tak payah susah2 tunggu bas,tunggu komuter,..jalan terkedek2 gi kat bus stop / taxi stand..kesat2 peluh tunggu bas...susah2 sangat boleh mintak je mintak tolong parents hantar, tapi tu kena bersoal jawablaa kan..hehe..kadang2 nak gi kedai sekangkang anak kera pun,kena start kereta..tapi masa aku dulu,,kalau tak nak naik basikal,berlumba2 ikat kasut roller blade..sampai semput2 mendaki bukit, (masa tu aku dok dekat bukit damansara) serius..memang seronok! mencabar kan dulu..tapi tu la yang akan jadi kenangan sampai bila2..

ish..bila cerita semua ni balik,makin membuak2 rasa rindu.. **tarik nafas....lepas**

kawan2 dulu pun mencabar..semua lalui susah senang bersama..ko susah kami pun susah.. sekarang, ko susah..susah la ye!!ko senang,calling2 aku..!cettt! (tapi tak semua la camtu)..sekarang pun ada je kawan yang baik. **ambik hati**

tapi semua tu dah berlalu..zaman dah melalui perubahan yang ketara..mana tak nya,,dalam masa 15 tahun, fuhh!!tempat aku jatuh tergolek naik basikal pun aku dah tak cam..alaa,sekarang tempat yang tak pergi berapa bulan je pun,boleh buat kita konfiuss....

tu lah,kalau cerita kenangan dulu memang takkan habis..kehidupan yang penuh dengan suka duka..keindahan..kesedihan..! tapi bukan ke kalau fikir balik, kehidupan sekarang yang sedang kita lalui ni akan lebih bermakna dan akan jadi kerinduan jugak di masa 10 tahun akan datang nanti...semua tangga kehidupan yang kita titi sebenarnya adalah  terlalu bermakna..jadi aku nak hargai setiap detik tu, lebih2 lagi dengan orang yang kita sayang..**selagi mereka masih ada**


ok2..kalau ada kesempatan lagi, aku akan sambung cerita lagi.. takde idea kot..hehe


sekadar gambar hiasan






p/s mana kawan2 dulu yag menghilang..rinduu sangat kat korang!!!!!!!!!!!!




When life gives you a hundred reasons to cry, Show life that you have a thousand reasons to smile

No comments:

CopyRight © Segala Yang Tercatat di atas adalah Hak Milik diarinadiaa.blogspot.com