Wednesday, 15 February 2012

Kenapa aku ber belog!!

Hari ni dah dua bulan lebih aku terjun dalam dunia belog..tapi baru hari ni aku nak kongsi entri kenapa aku ber belog (ejaan betul belog adalah blog, hokey..)..Masa mula2 aku buat belog,dah ada org (sekeliling dan terdekat) dah bercakap,yelah semangat sangat la tu,aku bet ngan ko lah,sebulan dua je ko nak ber belog ni...haa..tu la adik aku,sukahati dia je cakap macam tu kan..ingat aku macam dia ke..hangat2 taik kambing..cett! Alhamdulillah,sampai ke hari ni,aku masih gigih untuk mengepos,meng hapdet entri2 (cerita dan memori usang) aku nih!

ok2!!berbalik pada cerita,kenapa aku nak ber belog..nak ada nama??hak eleh..ingat artis ke..bukan!!tak terfikir atau terdetik sikit pun kat hati ye...aku ber belog pertama sekali nak berkongsi luahan hati,nak berkongsi cerita aku sebagai seorang anak,isteri,ibu.....dan seorang insan yang hirup udara atas muka bumi Allah ni...dulu2,10tahun.15tahun yang lepas bolehlah tulis dan luahkan dalam diari..(memang aku kaki diari tau!!banyak diari aku dah..)tapi zaman dah berubah,tak mainlah diari2 kertas ni kan....**berlagak** takkan nak pas2 diari tu dari satu tangan ke tangan semata2 kalau nak berkongsi cerita kan, **naya rabak diari tu bila sampai balik kat tangan aku**..kan..jadi...buat diari kat sini adalah yang terbaik..(bagi aku ye) Sekurang2nya aku boleh berkongsi..dan bila ada orang yang membaca cerita dan luahan hati aku ni, sekiranya mereka jadikan iktibar dan pedoman, InsyaAllah aku akan dapat hasilnya di sana...tapi aku kena pastikan semua entri aku ni berguna..dan bukan membawa padah pada diri aku sendiri..InsyaAllah. Opss!!tapi bukan semua cerita la boleh berkongsi, kita kena simpan sikit sebagai rahsia hidup kita sendiri..

Belog aku ni selain cerita tentang kehidupan dan perjalanan aku dengan insan2 terpilih **cehh**, aku juga akan berkongsi kisah2 yang berlaku di sekeliling aku samada suka atau duka..dan aku turut selitkan kata-kata motivasi,kata-lata hikmah,untuk di jadikan panduan kita bersama..dan....sikit lawak untuk segarkan biji mata kita bersama ye..bagi muka sentiasa senyum bila masuk belog aku ni..hehe!

Ok!rasanya setakat ni aku nak berkongsi,kenapa aku ber belog..

Yang baik datang dari Allah..Yang buruk,lemah,ntah apa2 ntah,dari diri aku sendiri..Mintak diperbetulkan,ditegur sekiranya ada kesilapan..boleh kritik tapi biarlah secara berhemah..






p/s apa2 yang kita nak cakap, kena hati2 ye,sbb kena ingat setiap kata2 walaupun sedikit tapi menyakitkan akan meninggalkan kesan yang terlalu dalam..dats y orang cakap, Sometimes the littlest things in life are the hardest to take!

p/ss u can sit on a mountain more comfortably than on a tack,, ehh,,mestilah kan..dok kat gunung yang besar lagi selesa dari dok atas paku yang kecik! *ada kena mengena tak**

When life gives you a hundred reasons to cry, Show life that you have a thousand reasons to smile

5 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

igt lagi dulu..berblogging sbb putus cinta..hahaha

Eyra Rizal Touch said...

ESOK LAST DAY REGISTER!!!!

2 DAYS BRIDAL MAKEUP CLASS!!!
DATE: 18 & 19 FEBRUARY 2012
FEES: RM500
DEPOSIT RM100
(bank in to:
maybank :1580 8830 5272 norshahira shahrizal
cimb: 1271 000 9694 522 mohammad hafiz che haron)
VENUE: E.R BEAUTY STUDIO SEK 15 SHAH ALAM


** LAST REGISTRATION DAY WILL BE ON THE 17TH OF FEB 2012. !!!
016-2128740

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=330441120310744&set=a.180051425349715.39229.100000345765934&type=1&theater

sabry oppa said...

singgah sini bace entry....

wow! blog ni superb sgt...

entry yg sangat cool....

oppa follow sini....

jom follow oppa balik...

nice to meet you....

selamat berblogging...

maju jaye !!!!

http://shaberry92.blogspot.com/ ( blog kpop)

http://sabryoppa.blogspot.com/ (personal blog)

follow lah 2 2 ...

hehehehe... nice ")

HeNRieTTa JoSe said...

Salam Perkenalan...

diarinadiaa said...

henrietta>>helloo!!salam perkenalan jugak!

sabry oppa>>hii!!selamat berblogging jugak!!

CopyRight © Segala Yang Tercatat di atas adalah Hak Milik diarinadiaa.blogspot.com