Friday 9 December 2011

Psttt!!untungnya jadi wanita...

Doa Wanita itu lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasullah SAW akan hal tersebut, jawab baginda, “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.”....



Wahhh!!..bestnya!!mmg bertuah sangat aku ni seorang perempuan..tapi betul ke kita ni penyayang..ye kott..eh..yelah..contohnya, cepat sgt menitskan airmata setiap kali tengok benda yang menyentuh hati..tapi suami kita..lelaki la..susah kott nak nangis..keras hati tu.. pastu ppuan ni kalau marah, jap je kott nak sejuk..pemaaf.. tu la contoh2 yg boleh dikatakan kita ni penyayang..

tapi..jadi ppuan ni tak semudah yang disangka...pengorbanan seorang ppuan,ibu dan isteri ni sungguh besar..tak terbalas rasanya..tp ppuan tak mintak pengorbanan mereka di balas,lbh2 lagi seorang ibu..cukuplah sekadar dihargai...sebab tu syurga ni terletak di bawah telapak kaki ibu...yelah, ibu la yang mengandungkan kita 40minggu..yang menggadai nyawa melahirkan kita, menyusukan kita,menjaga kita dr kecik sampai ke sekarang ni...ishh..tak terkira la bintang2 kat langit ni betapa besar sangat pengorbanan ibu...cerita tentang ibu....teringat pulakk kat umi dan maklong..dua2 aku sayang separuh nyawa!!!!!.....sebab tu kalau kit ada salah kat makbapak kita, cepat2 kita mintak ampun..

jadi isteri...ohh..pun banyak sangat pahala...dan mulianya seorang isteri di sisi Allah..dan terlalu berharga pada keluarga, suami dan anak..Si isteri sanggup berpindah dari naungan keluarga sendiri dan kemudiannya menyerahkan jiwa dan raganya kepada seorang lelaki bukanlah satu perkara yang mudah. Sekalipun lelaki itu telah dikenalnya tapi si lelaki masih orang asing dalam kehidupannya. Waktu merelakan dirinya diambil sebagai isteri, dia telah menggadai diri dan kebebasannya untuk hidup bersama suami. Tidak ada lagi kehidupan yang agak merdeka di bawah kawalan ibu bapa. Tidak lagi bebas mengisi masa bersama teman-teman, atau memenuhi macam2 aktiviti dan mengejar cita-cita peribadi. Pada isteri tanggungjawab pada suami satu janji. 

Woman Was Made From The Rib of Man..
She Was not Created from his head to top him..
Not from his feet to be sepped upon.
She Was Made from his side to be Close o him..
From beneath his arm to be protected by him..
Near his heart to be loved by him..

When life gives you a hundred reasons to cry, Show life that you have a thousand reasons to smile

1 comment:

Anonymous said...

tetiba plak nk nyanyi lagu is3 solehah

CopyRight © Segala Yang Tercatat di atas adalah Hak Milik diarinadiaa.blogspot.com